Kinderen en labels, wat is het effect?

Zijn die labels nou daadwerkelijk zo slecht?

Ik werd vroeger als klein meisje op de basisschool bij het raam vandaan gezet, had moeite met begrijpend lezen, hoorde en merkte alles wat om mij heen gebeurde en het belangrijkste ik zat mijzelf vaak in de weg, ik wilde het echt wel snappen wat er stond maar na meerdere keren lezen wist ik het soms nog steeds niet. Als iemand mij wat vroeg om te doen en dit waren meerdere dingen kon ik het niet onthouden omdat mijn hoofd het niet op kon slaan. Na een aantal onderzoeken, kwam eruit dat ik dus toch ADD heb. Ik was zo blij dat ik eindelijk wist wat er nou al die tijd achter zat. Ik wist nu dat ik weliswaar een label zou hebben, maar dat er eindelijk wat met de symptomen gedaan kon worden. Na het volgen van trainingen, begeleiding in het omgaan met prikkels en medicatie, weet ik eindelijk hoe mijn hoofd in elkaar zit. Ik ben geordend, kan informatie goed opslaan, lezen vind ik leuk (wat ik voorheen nooit zou hebben gedacht) en ga zo maar verder! Ik voelde mij vroeger onzeker omdat hoe graag je ook wilt en hoe erg je je best ook doet, je echt wel door hebt dat je vergeetachtig bent of moeilijker dingen op kan slaan. Ik denk dat het voornamelijk erom gaat hoe je ouders, omgeving en school ermee omgaat. Ieder kind mag er zijn! Soms kan het helpend zijn voor een kind om daar begeleiding bij te krijgen. Wilt u weten wat SO! Trainingsbureau u te bieden heeft?SO! Trainingsbureau vindt labels niet belangrijk. Wel belangrijk is wat dit voor een kind kan betekenen wanneer je een diagnose krijgt. Soms helpt het wat puzzelstukjes in elkaar te laten vallen. En dan? Dat is vooral van belang. Wel of geen label / diagnose: maar waar loop je nu eigenlijk tegenaan. Daar zit onze kracht. Doen is het beste denken. Hoe kun je dit aanpakken voor jezelf? We gaan voor het kind met of zonder label. De kunst is creatief zijn in de aanpak en het op maat maken. We bieden trajecten aan in samenwerking met ouders/ opvoeders en wanneer gewenst in traject met het onderwijs. Iedere onderwijs en opvoedvraag is anders. Dat vraagt een persoonlijke benadering waarbij SO! Trainingsbureau het kind centraal stelt. Wat heeft uw zoon of dochter nodig om verder te kunnen komen op zijn of haar niveau?  

Met vriendelijke groet,

Het team van SO!

Trainingsbureau info@sotrainingsbureau.nl

Previous Psychosociale klachten aanpakken

Leave Your Comment